کفش ویژه دیابت
زنانه و مردانه
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88651464 - 55365838
تماس بگیرید
خانواده خوشبخت
1-در بین اعضای خانواده جمله « به من چه یا به توچه » ردو بدل نمیشود ، چرا که اعضا به گفتگو و مشورت منطقی اعتقاد دارند و احساس مسؤولیت میکنند .
2-افراد به یکدیگر اعتماد دارند و از این اعتماد سوء استفاده نمیکنند و اعتماد را یکی از پایدارترین ویژگی ازدواج موفق و خانواده موفق میدانند .
3- تاجایی که امکان دارد با هم هستند و در مهمانیها یا کارهای مربوط به خانواده تنها نمیروند . همدلی ، همکاری ، همفکری ، هماهنگی را بقای خانواده خوشبخت میدانند.
4- باهم اتحاد دارند و در مسایل مختلف ، با گفتگو و مشورت به تفاهم میرسند و سعی میکننداگرسوء تفاهم به وجودآمد ، آن را در درون خود بدون اینکه کسی بفهمد حل کنند .
5-به سلیقهها و عقاید یکدیگر آگاه بوده و به آن احترام گذاشته و عمل میکنند .
6-نسبت به هم شرم مسموم ندارند یعنی خواستههای طبیعی خودشان را بدون نگرانی یا خشونت ابراز میکنند .
7-به حریم یکدیگر احترام گذاشته و از حدود مشخص شده خود فراتر نمیروند .
8-نگران سلامت روحی و جسمی یکدیگر بوده و از هم مراقبت میکنند . اگرچنانچه مشکلی به وجود آید سعی وافر در حل مشکل را دارند .
9-در بیشتر اوقات لحظات خوشی را که بایکدیگر بودهاند مرور میکنند ، دنبال خاطرات تلخ نیستند ، دوست دارند همیشه در خوشی ، شادی و نشاط زندگی کنند .
10-برای فامیلها و همسایههای خود اهمیت قائلاند و پذیرای فامیل یکدیگر هستند .
11-از امور مالی یکدیگرخبردارند و چیزی را از یکدیگر پنهان نمیکنند ، صرفهجویی و پسانداز کردن جزء برنامههای اقتصادی خانوادههای خوشبخت است .
12-برای رشد یکدیگر تلاش کرده و زمینه پیشرفت خانواده را فراهم میکنند .
13-افراد به هم افقی نگاه میکنند نه عمودی ، یعنی هیچ کس خود را برتر از دیگری و در مقام قدرت نمیبیند . دیکتاتوری ، زور و قدرت طلبی حاکم نیست .
14- همه اعضاء احساس برنده بودن ، موفق بودن ، امیدداشتن میکنند و خودشان را در زندگی برنده میدانند .
15-درکنار هم احساس امنیت و آرامش میکنند نه ترس و اضطراب یا تنش و درگیری .
16- علاقه ، عشق ، محبت ، صفا و یکدلی خود را هم در رفتار و هم در گفتار به یکدیگر ابراز میکنند .
17-از یکدیگر انتظار بیجا و توقع نامناسب ندارند .
18-اگر مشکلی پیش بیاید به راهحل فکر میکنند و به دنبال مقصر و گناهکار نمیگردند ، دست به علتیابی و ریشهیابی آن مشکل میزنند و راهحل منطقی ارائه میدهند .
19-هریک از طرفین پیوسته به فکر خوشحال کردن و راضی نگهداشتن یکدیگر هستند .
20-زن و شوهر به خاطر همدیگر زندگی میکنند ، اول خود بعد دیگران ، زندگی آنها به خاطر بچهها یا ترس از طلاق و حرف مردم نیست .
21-زن و مرد میتوانند هرروز به دنیای اختصاصی یکدیگر نزدیکتر شوند ، کار به مسایل خصوصی و زندگی دیگران ندارند .
22-با درخواستهای یکدیگر برخوردهای مثبت و منطقی دارند .
23-زن و مرد در کنار یکدیگر هستند نه رودر رو و رقیب یکدیگر ، بلکه رفیق هم هستند و واکنش منفی از خود نشان نمیدهند .
24-خانوادههای خوشبخت تلاش دارند که بچههای خوب و خوشبختی نیز به جامعه تحویل دهند .
اقتباس از سایت دکتر ظهرابی
کایزن چیست؟
کایزن ترکیبی دو کلمه ای از یک مفهوم ژاپنی است که تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است. در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم ، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.
KAI + ZEN = KAIZEN
بهبود مستمر و تدریجی با بهره گیری از مشارکت کارکنان
در نگاه کایزنی برای تحقق بهبود تدریجی و مستمر در سازمان ها باید سه اقدام اساسی زیر صورت بگیرد :
1- کلیه فعالیت هایی که هزینه زا هستند ولی ارزشی تولید نمی کنند (Muda ) باید حذف شوند .
2- فعالیت هایی که به شکلی در جای دیگری به صورت موازی انجام می شوند ( Muri ) با یکدیگر تلفیق شوند.
3- آن دسته از فعالیت هایی که برای تکمیل و بهبود سطح کیفی خدمات لازمند (Mura ) به فعالیت های سازمان افزوده شوند. این حرکت یا نهضت MU3 اساس اقدامات کارگاه آموزشی گمبا کایزن ( کایزن عملی ) را تشکیل می دهد.
مراحل اجرای کایزن عملی
1- ناحیه نمونه را انتخاب کنید .
2- گروه بهبود ( تیم کایزن ) را ایجاد و سازمان دهی کنید .
3- داده های آماری مورد نیاز را در ناحیه نمونه با کمک اعضای گروه گرد آوری کنید .
4- اعضای شرکت کننده را در کارگاه آموزشی با مفاهیم و ابزارهای بهبود آشنا کنید .
5- نظام آراستگی ( 5 ت ) را آغاز کنید .
6- مودا ( اتلاف ) ها را شناسایی و فهرستی از آنها تهیه کنید .
7- تحلیل علل رویداد اتلاف را در ناحیه نمونه انجام دهید و راه حلهایی را با استفاده از کار گروهی بیابید.
8- راه حل هایی را که عملی ترند انتخاب کنید .
9- هر نوع تغییر فیزیکی در آرایش ناحیه نمونه را بدون فوت وقت انجام دهید .
10- بهبود انجام گرفته را به صورت استاندارد درآورید .
11- موفقیت حاصله را به اطلاع سایر همکارانتان برسانید .
12- نتایج به دست آمده را ارزیابی کنید تا در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرند .
13- به سراغ مشکل بعدی بروید .
اصول بیست گانه مدیریت در کایزن
1- نگویید چرا این کار انجام نمی شود. فکر کنید چگونه می توانید آن را انجام دهید.
2- در مورد مشکل به وجود آمده نگرانی به خود راه ندهید. همین الان برای رفع آن اقدام نمایید.
3- از وضعیت موجود راضی نباشید. باور داشته باشید که همیشه راه بهتری هم وجود دارد.
4- اگر مرتکب اشتباه شدید ، بلافاصله در صدد رفع اشتباه برآیید.
5- برای تحقق هدف به دنبال کمال مطلوب نگردید.اگر60%از تحقق هدف اطمینان دارید دست بکار شوید.
6- برای پی بردن به ریشه مشکلات 5 بار بپرسید چرا؟
7- گمبا محل واقعی رویداد خطاست . سعی نکنید از دفتر کار خود مشکلات محیط را حل کنید.
8- همیشه برای حل مشکل از داده و اطلاعات کمی و به روز استفاده کنید.
9- برای حل مشکل بلافاصله به دنبال هزینه کردن نباشید. بلکه از خرد خود استفاده کنید. اگر عقلتان به جایی نمی رسد، آن را در همکارانتان بجویید و از خرد جمعی استفاده کنید.
10- هیچ وقت جزئیات و نکات ریز مسئله را فراموش نکنید. ریشه بسیاری از مشکلات در نکات ریز است.
11- حمایت مدیریت ارشد منحصر به قول و کلام نیست. مدیریت باید حضور ملموس داشته باشد.
12- برای حل مسائل هر جا که امکان آن وجود دارد از واگذاری اختیار به زیردستان ابا نکنید.
13- هیچ وقت به دنبال مقصر نگردید. هیچ گاه عجولانه قضاوت نکنید.
14- مدیریت دیداری و انتقال اطلاعات بهترین ابزار برای حل مسئله به صورت گروهی است.
15- ارتباط یک طرفه دستوری از بالا به پایین مشکلات سازمان را پیچیده تر میکند. مدیریت ارشد باید با لایه های پایین تر سازمان ارتباط دو جانبه داشته باشد.
16- انسانها توانایی های فراوانی دارند. از الگوهای چند مهارتی و غنی سازی شغلی برای شکوفا شدن آنها استفاده کنید.
17- تنها فعالیت هایی را انجام دهید که برای سازمان شما ارزش افزوده ایجاد می کنند.
18- فراموش نکنید که 5 ت ، پایه و بنیان ایجاد محصولی با کیفیت است.
19- بر اساس الگوهای کار گروهی ، مسائل محیط کارتان را حل کنید.
20- حذف مودا ( اتلاف) فرآیندی پایان ناپذیر است. هیچ وقت از این کار خسته نشوید.
قابل توجه دانشجویان طراحی صنعتی، ارتوپدی فنی، صنایع و مدیریت
شرکت فرام( فعال در زمینه تولید و توزیع لوازم کمک درمانی و ارتوپدی) آماده همکاری برای انجام پایان نامه و پروژه های دانشجویی در زمینه طراحی و توسعه محصول، طراحی و توسعه بسته بندی، ارگونومی، عارضه یابی، استراتژی و ... می باشد.
لطفا مشخصات و خلاصه ای از طرح یا پروژه خود را به آدرس farammail@yahoo.comارسال نمایید.