ساخت وسایل ارتوپدی، مشاوره توانبخشی

ساخت وسایل ارتوپدی، مشاوره توانبخشی

صندل خار پاشنه - کفش طبی - اسکن کف پا
ساخت وسایل ارتوپدی، مشاوره توانبخشی

ساخت وسایل ارتوپدی، مشاوره توانبخشی

صندل خار پاشنه - کفش طبی - اسکن کف پا

عللی که در نتیجه سالمندی موجب پادرد می گردد

عللی که در نتیجه سالمندی  موجب پادرد می گردد

 اضافه وزن:

 با بالا رفتن سن، اضافه وزن میتواند فشار زیادی به پا، مفاصل و تاندونها وارد کند. این فشار اضافه باعث کشیده شدن تاندونها و انحراف مفاصل می شود. انحراف مفاصل نیز به نوبه خود باعث فشار نامتقارن  به سطوح مفصلی و درد می گردد.

تورم نسوج زیر پوست کف پا

معمولی ترین علت درد پاشنه پا، التهاب و تورم نسوج کف پا است که به موازات بالا رفتن سن بروز میکند. به این دلیل که احتمالا رشته نسج های کف پا(رشته نسوج الیافی قابل کشش است که از پاشنه به بالای پا کشیده شده است) به مرور خاصیت کششی یا الاستی سیته را از دست داده و حالت سفتی به خود میگیرند. چون نسوج مزبور بر اثر راه رفتن یا ایستادن دائما تحت فشارند، این فشار به پاشنه منتقل شده و بعضی اوقات استخوانی که اصطلاحا به آن استخوان مهمیزی میگویند در پاشنه ایجاد میکنند.

دکتر تزویی بار دیوید متخصص و کارشناس امور مربوط به پا میگوید: در واقع بر اثر فشار شدید و کششی که به پاشنه وارد میشود مهمیز مزبور موجب میگردد که در پا درد احساس شود. دکتر بار دیوید میگوید: فکر کنید نسوج کف پا رشته ایست منحنی شکل که در هلال کف پا وجود دارد. زمانی که روی این هلال قدم بر میدارید. آن رشته صاف گشته و کشیده میشود.

این عمل نشان میدهد که تورم نسوج کف پا موجب درد پاشنه شده است. این وضعیت به هنگامی که از تختخواب بلند میشوید و یا این که پس از مدتی نشستن بلند میشوید برای مدت کوتاهی پدید می آید.

از بین رفتن لایه چربی

از هنگام تولد زیر پاشنه پا و در قسمت بالای پا زیر پوست پا لایه های چربی داشته اید. لیکن همین که سالها و سالها راه رفتید و راه رفتید، این چربی ها صاف و نازک شده و به تدریج جمع میشوند. گرچه این عملی است طبیعی، اما میتواند دردآفرین باشد، زیرا بر اثر کمی چربی در پاشنه(که لایه ای نرم برای پاشنه بوده) درد تولید میشود. یادآوری میگردد که لایه چربی پاشنه جذب کننده ضربه ها است. به این ترتیب بر اثر از بین رفتن لایه چربی زیر پاشنه احساس درد مینمایید.

آرتروز
استفاده زیاد و بی حد از مفاصل موجب میشود غضروفهایی که آنها را نرم و قابل انعطاف نگه میدارد فرسوده گردد. در بیشتر موارد جراحت باعث کندی بهبودی شده و تورم، سائیدگی غضروف را به دنبال آورده، راه رفتن را مشکل و دردناک مینماید. به علت این که آرتروز به تمام مفاصل پا صدمه میرساند پاها به شدت در عذاب قرار میگیرند. آرتروز خود را از راه ایجاد درد، تورم، و کلفت و سفت شدن نسوج میشناساند، نشانه های آرتروزی پا بیشتر در قسمت بالای وسط پاها یا در انگشتان دیده میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد